Gábina, naše obchodnice z Marsu.


Gábino, v UOL pracuješ jako obchodnice. Co všechno tvoje práce obnáší?

Mám na starosti příchozí poptávky. Něco odbavím po telefonu, něco osobně. Je to hodně o komunikaci s lidmi. Často se s klienty hodně zapovídáme, jednou jsme s paní mluvily dvě hodiny. Po hodině nás to utnulo, mě bylo hloupé skončit bez rozloučení, tak jsem jí ještě na hoďku zavolala. 😀 Nakonec se ale stala naší zákaznicí, takže mi to šéfová promine.

Jaké byly tvoje začátky s obchodem?

Dřív jsem pracovala jako obchodnice pro Mars. Byla jsem od rána od 6 do večera do 10 v terénu. To už jsem s dětmi nechtěla. UOL jsem měla kousek od bytu a na škole mě účetnictví strašně bavilo, tak jsem to zkusila. Musela jsem sice asi 25 000x poslat životopis, protože nikoho nehledali, ale jsem přece obchodnice, tak to nevzdám, ne? Nakonec to klaplo a s Janou jsme se domluvily na spolupráci.

Co tě nejvíce baví na práci obchodníka?

Povídání s lidmi. Mám lidi ráda. Každý den je jiný, není to nuda. Žádný člověk není stejný, na každého se musí trochu jinak. 😀 Podnikatelé mě často vezmou do provozu, ukážou mi, co dělají a řeknou mi spoustu zajímavých věcí, hodně se od nich učím. Taky jsou tu fajn kolegové, není tu taková ta klasická zapšklá drbárna a traviči studní.

A co je naopak nejtěžší?

Mlčet. Ale umím to. Naslouchám často, potřebuji zjistit klientovi potřeby. Někdy je těžké je rozmluvit, často mám pocit, že je otravuji.

Měla jsi někdy nepříjemný zážitek s klientem?

Jednou, neuměl totiž moc dobře česky. Snažila jsem se mu vysvětlit, že mi nerozumí, ale on tvrdil, že mu nerozumím já. Tak na mě pak začal hrozně řvát.

Jaké vlastnosti musí podle tebe mít úspěšný obchodník?

Musí umět zjišťovat potřeby, být veselý a přátelský, nadšený pro to, co dělá, věřit tomu, co prodává a působit jako autorita v oboru.

Jak náročné je prodávat zrovna účetnictví?

Je úplně jedno, co prodáváš. Nevidím v tom rozdíl. Čokoládové tyčinky chce většina lidí, Coca-Colu taky a účetnictví ze zákona potřebuje úplně každý podnikatel. V tom je to ještě lepší.

Jak se připravuješ na obchodní schůzky? Máš nějaký rituál?

Rituál nemám žádný. Připravuji se individuálně na každého klienta.

Jak se vyrovnáváš s případným odmítnutím nebo neúspěchem?

Odmítnutí je běžná součást mojí práce. Nic se neděje. Často zkusí jinou společnost a za pár měsíců stejně zavolá, jestli by přece jen nemohl do UOL.

Co tě dokáže opravdu naštvat?

Řidiči svojí agresivní jízdou. Taky nejezdím zrovna pomalu, ale co je moc, to je moc.

Nosíš si práci domů?

No jasně! Od ledna do března jsem makala do 10 do večera bez pauzy. Teď už je to trochu lepší, ale já jsem workoholik, takže mi nevadí pracovat. Když toho bylo takhle moc, byla jsem spíš ve svém živlu. Naštěstí mám samostatné děti i manžela.

Jak si zvládala koronavirovou situaci? Co ti chybělo nejvíce?

Cvičení. Hot jóga. Běhání a restaurace, to je moje.

 Co děláš ve volném čase? Jak nejraději relaxuješ?

Ráda relaxuji na zahradě, sázím kytičky. Taky čtu detektivky nebo fantasy. V létě jezdíme na chalupu na houby. To je největší relax na celém světě se několik hodin projít po lese. A mám i koloběžku.

Dovolená?

Nejraději ji trávím u moře, třeba v Turecku. Skvěle si odpočinu i v lázních. Čas od času si s přáteli vyrazíme na kolech, to je vždycky super akce.

Chci dostávat
novinky mailem
Co o nás říkají naši klienti

Náš blog
Když chcete prodat, nemluvte, ale poslouchejte. Marta
Jana Jáčová
majitelka UOL