Firmy se učí používat k náboru TikTok a Instagram, míří tak na „měkké“ dovednosti

Propagaci pro svou firmu UOL Účetnictví se majitelka Jana Jáčová rozhodla dělat sama. Založila si účet na TikToku, kde v krátkých videích předává tipy pro podnikatele či glosuje zážitky z pohovorů. Na síti postupně nasbírala 70 tisíc sledujících a začali ji poznávat i lidé v samoobsluze. Když potom na TikToku sdílela výzvu, že do firmy shání brigádníky, ozvalo se jí 1500 lidí. Vybudovala své firmě brand, na který lidé slyší.

Podobná konkurenční výhoda ve formě osobitého působenína sociálních sítích je podle experta Matěje Matolína důležitá pro firmy, které k sobě chtějí přilákat kvalitní zaměstnance. „Renomé značky dnes dělají daleko více lidé. A sociální sítě tohle podporují,“ říká Matolín, který školí firmy, jak lépe používat sociální sítě ke zviditelnění. Zatímco LinkedIn už podniky vnímají jako běžný nástroj pro nábor zaměstnanců, Instagram nebo TikTok pro ně tak přirozený není.

Přečíst si článek: https://www.uol.cz/wp-content/uploads/hospodarske-noviny-2023-03-06-strana-4.pdf